? ??????????????Splatter Pattern? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??64 Grabs Today. 2180 Total Grabs
. ??????Get the Code?? ?? ?????Subtle Flowers? ????? ?????? ???Rating: 4.1 (184 Ratings)??64 Grabs Today. 34077 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ????1?? ???????Kiss Me One Last Time? ????? ?? CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

torsdag 16 juli 2009

Men för helvete...

Varför ska det vara så svårt att ändra ett mönster, att tänka (och bete sig) annorlunda?
Detta med min vikt (och självklart beteendet som leder dit) gör mig verkligen vansinnig! Jag avskyr mitt beteende, men ändå kan jag inte bryta det. När jag har sällskap så kan jag väl kontrollera det någorlunda, det är när jag är själv som jag släpper om inte alla, så åtminstone väldigt många, hämningar.
Jag vet ju att jag kan ha karaktär när jag verkligen måste. Jag lyckades sluta snusa efter 11 års ganska intensivt snusande. De sista åren hade jag alltid en snus inne, hände tom att jag tog en på natten. : P Men iom att jag slutade med p-pillren (för att bli gravid med Marcus), så tvärslutade jag. Det var februari -06. Har inte tagit en snus sen dess. Så visst tusan finns det karaktär. ;-)

Men att lyckas avstå från att köpa den där chokladkakan, eller äta de där kakorna, d e betydligt jävligare. Och att träna stenhårt (vilket verkligen skulle behövas!) är definitivt INTE min grej. Visst är det fruktansvärt skönt efteråt, att känna att kroppen har fått sig en omgång. Men vägen dit är bara fruktansvärd. :-P
Jag skulle verkligen behöva vara iväg på ngt camp ala "Tjockholmen" eller "Biggest looser", fast ett som inriktar sig mer på tänket, för d e där mitt problem sitter. Skulle behöva ngn som är på mig, som kollar minsta steg jag tar.

Där har vi ännu ett av mina problem. =) Jag skyller på yttre omständigheter. Visst har det varit en turbulent och jobbig försommar, men inte fan blir det bättre av att svulla i sig en massa godis. Visst har jag en sambo som köper hem godis varje dag, men det är JAG som äter, han tvingar mig inte... Nu har jag inte ens det att skylla på, ändå äter jag en massa skit som jag borde låta bli...

Och min kroppsuppfattning är ju så skev den kan bli. Jag kan verkligen inte lita på det jag ser i spegeln, för det varierar så oerhört från dag till dag, beroende på hur jag mår. Vissa dagar ser jag ut som Babben Larsson, andra dagar ser jag helt OK ut.

Jag vet verkligen inte hur jag ska lyckas bryta det här... Det borde ju verkligen bara vara att skärpa sig, men det är verkligen inte så lätt. =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar