? ??????????????Splatter Pattern? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??64 Grabs Today. 2180 Total Grabs
. ??????Get the Code?? ?? ?????Subtle Flowers? ????? ?????? ???Rating: 4.1 (184 Ratings)??64 Grabs Today. 34077 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ????1?? ???????Kiss Me One Last Time? ????? ?? CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

onsdag 1 juli 2009

Det händer mkt med Hannah just nu...

När vi va på BVC i förrgår så tog jag upp det här med att hon använder mig som napp och att hon inte kan/vill somna utan att ligga och snutta. Blir ganska jobbigt när hon högljutt och relativt länge protesterar över att behöva somna i vagnen, och sedan vaknar efter 10 min...
BVC-tanten sa att hon tyckte att det var dags att somna i egen säng, eftersom separationsångesten kommer snart... Jag kände att hon hade rätt, men samtidigt så är det ju mysigt att ha henne i sängen. Men hon börjar bli så pass rörlig så det börjar kännas rätt riskabelt att lämna henne i våran säng, och om hon somnar 18:30 exempelvis, då vill INTE jag gå och lägga mig... :-P
Så ja tänkte att d e värt ett försök. Testade 5 min-metoden på måndag kväll som hon rekommenderade. Avbröt dock efter ca 45 min eftersom jag tyckte att det var fruktansvärt jobbigt, å Tage tyckte att ja va en idiot... ;-P Det gav en hysterisk Hannah som resultat, hon kunde absolut inte komma till ro, så det fick bli en sväng med vagnen.

I går körde jag en egen liten variant. Gav henne mat å la henne på rygg i sin säng. Satte mig på våran säng 2 meter bort och löste korsord, gick å stoppade i nappen å strök kinden. Funkade inte alls, för Hannah är den ställningen förknippad med allt UTOM just sömn.
Så jag vände henne på mage och lade försiktigt (INTE ala Wahlgren!!! ) ner huvudet. Strök huvudet och pannan. Tog väl 10 min ungefär, så sov hon. Då va kl. 20 ungefär.
När jag gick och lade mig strax före tolv så började hon böka runt lite, stoppade i nappen och hon somnade om. Döm om min förvåning när jag vaknade kl 5...
Ungskrutten hade sovit en hel natt!!! *chockad* Hon som brukar äta ett par tre gånger, hihi.
Så det där får nog bli vår melodi.
Gjorde likadant nu när det var dags att sova.
Ammade tills hon sov (hon vaknar alltid när jag flyttar mig) sen lade jag henne i sin säng, lade ner huvudet å strök över håret. Tror inte det tog 10 sek innan hon sov... =)
Ganska skönt ändå att få ha sängen för sig själv, vända som man vill å kunna sträcka på sig. :-P

I dag har hon förresten börjat komma upp i krypställning (på alla fyra), så nu händer det verkligen saker.

2 kommentarer:

  1. Snart har du absolut ingen lugn stund ;-) *fniss*
    Vi må ses snart, saknar er. Kramar

    SvaraRadera
  2. skönt om det funkar

    SvaraRadera