? ??????????????Splatter Pattern? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??64 Grabs Today. 2180 Total Grabs
. ??????Get the Code?? ?? ?????Subtle Flowers? ????? ?????? ???Rating: 4.1 (184 Ratings)??64 Grabs Today. 34077 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ????1?? ???????Kiss Me One Last Time? ????? ?? CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

lördag 27 juni 2009

Hannah 5 mån =)

Sjukt vad tiden går fort, tycker att jag nyss skrev ett inlägg om att hon fyllde 4 mån... *chockad*
Dagen till ära så tog ja å pressade lite potatis med smör å bröstmjölk. Vad hon tyckte om det ser ni här nedan... Strax efter att Tage tog bilden så spydde hon. :-P
Men men, d e ingen panik. Hon kan få nån tesked om dagen så kanske hon vänjer sig.



I går träffade jag en liten kille på 7 veckor. Eller liten å liten förresten... Han vägde ca 6000 (Hannah 6500) å va 57 cm lång (Hannah 61,5)
Men ser nu att Marcus var hela 58 cm vid 7 veckor! Men vägde bara 4855.
Hannah var 55,5 å vägde 4840.
Så det var väl mest vikten som var större. Men ja tyckte att han va STOOOR. :-P

Hmm... Vad har hänt annars? Spenderat en massa pengar, hämtat ut Ellos-paket me kläder till ungarna. Å köpt pellets å strö till ninisarna. Insåg rätt fort att det INTE funkar med spån till långhåriga niner... De hade spån upp över öronen, bokstavligt talat. =)
Har haft dem i famnen en stund å inser att det behövs en hel del jobb för att få dem så tama jag vill ha dem. Men det är ju inte lätt att komma till ett nytt hem, särskilt inte ett med så mkt ljud...

Fortfarande varmt som 17. Skulle va underbart om man bara hade någonstans att vara. Att sitta på en stekhet balkong tilltalar mig faktiskt inte. Våran balkong e så himla liten... Funkar dock fint att dricka kaffe på i kvällssolen. =)
I morgon e d slut på Tages ledighet. Vete 17 vad jag ska hitta på... Jessica ska kanske komma förbi en sväng å kolla nätet, hon ska ev. beställa ett kaninhus med mig. Så det lär bli kaffe å en hel del bus från ungarna. Ja blir trött bara ja tänker på deras outsinliga energi, hihi!
Marcus e inne i en fruktansvärt jobbig period just nu... Han brukar alltid gå så snällt när man e på ngn affär, men nu bara springer han runt, pillar på allt, busar å skriker. Å lyssnar inte för fem öre när man säger till... Så e han heeeela dagarna nu, bara sätter emot vad det än gäller. Ska inte äta, ska inte sova, ska inte gå ut, ska inte gå in, klä på, klä av, byta blöja osv... Han slåss å skriker.
Har ett litet mantra som jag upprepar tyst för mig själv hela dagarna "det är bara en period, det går över". Lite som "ja kan flyga, ja e inte rädd" ;-)
Suck. Det är bara en period, det går över.

1 kommentar:

  1. Vilken massa härliga bilder från semestern, på ninisarna, på älskiga små barn. Du är nog rätt lyckligt lottad i alla fall du också ;o)

    Jag har själv en kille och en tjej med ungefär samma ålderskillnad som mellan dina små, så jag kan lätt föreställa mig vad du går igenom just nu ;-/ Njut medan du kan för snart är de 25 och tågluffar ensam i Europa... då kan man snacka oro... men samtidigt stolthet.

    SvaraRadera