? ??????????????Splatter Pattern? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??64 Grabs Today. 2180 Total Grabs
. ??????Get the Code?? ?? ?????Subtle Flowers? ????? ?????? ???Rating: 4.1 (184 Ratings)??64 Grabs Today. 34077 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ????1?? ???????Kiss Me One Last Time? ????? ?? CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

torsdag 30 april 2009

Tungt i dag...


Har länge gått och funderat på hur jag ska göra med Ronja, och känt att dagen börjar närma sig...
Hon har blivit så fruktansvärt gammal det senaste året, och kroppen hänger inte med längre. Hon snubblar och har sig, och flåsar så pass mkt så jag funderar om hon har ont? Hon är stel när hon reser sig och ibland kan hon halta lite oxå.
Men som hon betedde sig i dag, så känns det inte som att det är särskilt mkt kvar att fundera på.
Vi hade varit uppe på 4H och tittat på hästarna (Marcus ville) och på vägen hem så stannade jag på fotbollsplanen och körde ett litet lydnadspass med Kita.
När det var klart så kopplade jag loss Ronja och körde lite cirkuskonster med henne. När hon skulle gå slalom mellan mina ben så snubblade hon och ramlade omkull. Hon snubblar ofta nu för tiden, till synes helt utan anledning...
Sen tänkte jag att de kanske ville leka, så jag sa "ta busen" till Ronja, och hon for i väg efter Kita. Men hon hann inte mer än några steg så ramlade hon igen...
Känns inte som att det är ett värdigt liv för en hund, att inte kunna springa...
Och om hon dessutom har ont...
Hon har varit en väldigt god vän i 11 år, så hon är värd ett snabbt beslut!
Det gäller bara att hitta en dag som Tage är ledig och kan vara hemma med barnen... Och min kära syster har lovat att följa med som stöd... Det lär behövas.

2 kommentarer:

  1. Åh gumman!! Vad tråkigt =( Men det är juh som du säger, inge kul om hon ramlar hela tiden & har ont.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Huj vilket hemskt beslut du måste fatta. Jag tog bort min gamla vän för två år sedan, hon hade då följt mig i hasorna i 16 år så jag förstår hur det känns.

    Som svar på din fråga så bor vi på andra sidan av Torneälven vilket innebär båt på sommaren och skoter eller promenad på vintern. Faktiskt inte jobbigt alls eftersom vi trivs så himla bra :-)

    SvaraRadera