? ??????????????Splatter Pattern? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??64 Grabs Today. 2180 Total Grabs
. ??????Get the Code?? ?? ?????Subtle Flowers? ????? ?????? ???Rating: 4.1 (184 Ratings)??64 Grabs Today. 34077 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ????1?? ???????Kiss Me One Last Time? ????? ?? CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

måndag 27 april 2009

Hannah 3 mån i dag... OBS! Inget för känsliga! ;-)


Helt otroligt vad fort tiden går! Mitt lilla knyte har blivit en liten person med egen vilja... Och inte fullt lika röd... ;-)
Bilden får mig att tänka på när jag larmade pga att jag kände mig så yr och matt. In kommer en tjej och ska kolla vad jag vill, och innan jag vet ordet av så är de 4 som sliter och drar, sätter dropp och pratar upprört med varandra. Visar sig att livmodern inte dragit ihop sig som den skulle, vilket innebär att jag förlorar blod, fort... Mitt blodtryck låg typ på 73/46. Ouch...
Fick 3 olika dropp (samtidigt...) med medicin, en spruta och två suppar, allt för att livmodern skulle dra ihop sig. Gissa om jag fick sjuuuka eftervärkar? Å inte nog med det, sen skulle de ju massera för att allt blod skulle komma ut. Å käre Tomas Björk (de som vet vem det är förstår vilken pärs det var) han gick lixom in och "gröpte ut" koaglerna, ha ha. Inte skönt för fem öre...
Fick två påsar blod till slut, och de behövdes verkligen... Kommer inte ihåg vad mitt hb var, men det var en bra bit under 100.
2 dagar efter när vi skulle hem så skulle jag gå de typ 200 meterna mellan BB å Apoteket, å ja fick sätta mig å vila 3 ggr på både dit- och tillbaksvägen, var helt slut.
Om inte jag hade larmat så hade jag nog inte levt i dag, Tage märkte inget för han satt å läste, å han hade nog inte förstått allvaret heller, nog trott att jag sov.
Men fan vad hon är värd det lillan!
Marcus gick på dagis kl 9 i morse, 11:30 ringer de och säger att vi måste komma och hämta honom för han har spytt. Tage älgar iväg, och kommer hem med en superpigg kille som absolut inte är sjuk. :-P Visar sig att han har spytt när han suttit och ätit, vilket han brukar kunna göra ibland, han är ju inte alltför bra på att tugga maten...
Nu ligger han å sjunger i sängen, nyss vaknat. =)
Men men, bättre att hämta hem honom en gång för mkt än en gång för lite.
Fick ett meddelande av Nina i går, Marcus mössa och mitt pannband i läckert cerise helikoptertyg var klara. Ska bli skoj att få dem, har tänkt på det där tyget sen jag såg det i hennes blogg.
Annars då? Vädret e betydligt sämre än det har varit senaste dagarna. Tog en promenad i morse men bestämde mig för att den fick bli betydligt kortare än tanken var från början. Började duggregna å ja hade la inga regnkläder...
Va nog ett ganska klokt beslut för efter ngn timme så spöregnade det.
Nä, nu e d nog dax å fixa lite middag.

2 kommentarer:

  1. usch vad otrevlig.. ryser vid tanken på dr björk där nere. ska f ö träffa honom idag haha. håller fullkomligt med om att man hellre hämtar en gång för mkt men det är inte alla föräldrar som tänker så tyvärr... speciellt inte på vårat dagis! guud vad kul att se mössan och pannbandet om det är ngt jag med ska beställa =)

    SvaraRadera