? ??????????????Splatter Pattern? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??64 Grabs Today. 2180 Total Grabs
. ??????Get the Code?? ?? ?????Subtle Flowers? ????? ?????? ???Rating: 4.1 (184 Ratings)??64 Grabs Today. 34077 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ????1?? ???????Kiss Me One Last Time? ????? ?? CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

fredag 7 augusti 2009

Ingen fara med vovven. =)

I dag kan jag andas ut. Gav henne en deciliter torrfoder i går, det fick hon behålla. Även frukosten stannade kvar i magen. Pigg och glad är hon oxå, springer omkring me pinnar, badar å har sig.
Skönt när djuren mår bra, det kan man verkligen inte ta för givet...

I dag är mor min här. Inte ofta man får "rå om" henne en hel dag nu för tiden. =)
Vi tog en promenad bort på affären på förmiddagen. Marcus gick hela vägen, både dit och hem utan minsta lilla gnäll. Han behöver verkligen röra på sig, för han har det riktigt, riktigt besvärligt med lillmagen nu. Så här jobbigt har det aldrig varit. Han har fått Laktulos både i går och i dag, men inte ens det hjälper. Får ge en lite värre dos och se om det hjälper, annars får ja fasen fixa typ Microlax eller ngt. Så här kan han fan inte ska ha det... Han håller på hela tiden, går inte många minuter mellan gångerna. Håller bajset så att han skakar i hela kroppen, blir alldeles svettig. Gnäller och gråter. Så hemskt att se, jag känner mig så maktlös och som en riktigt dålig mamma. Men jag har verkligen försökt med ALLT som det känns. Inget hjälper.

I kväll ska jag gå bort till Virre en sväng å dricka lite kaffe. Hon fyller år, 23 tror ja bestämt att d va. ;-)
Har gjort en sån där kaloribombstårta åt henne, ska bli skönt att bara ta en bit å sedan lämna eländet hos henne. Hon behöver den betydligt mer än vad jag gör. :-P

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. vi har ju redan pratat om det där massor eftersom jag haft samma helvete med A. laktulos regelbundet, varje dag alltså i hög dos som minskades. samt resulax, löste A.s problem. Inte på en dag utan det tog ju tid. men det blev regelbundna toabesök pga resulax varje dag så det löste sig så småningom. hon har ju fortfarande jobbigt med magen och toaletter men det är ju inte som när hon var i hans ålder

    SvaraRadera
  3. Katrinplommon minst 4-5 st och russin som godis varje dag och (nästan) fri tillgång på messmör - hjälper både gammal och ung... åsså är det gott :o)

    SvaraRadera
  4. Katrinplommon får han redan varje dag, och har fått det länge... Päron hjälpte ett tag... Messmör tycker han tyvärr inte om.

    SvaraRadera