? ??????????????Splatter Pattern? ????? ?????? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??64 Grabs Today. 2180 Total Grabs
. ??????Get the Code?? ?? ?????Subtle Flowers? ????? ?????? ???Rating: 4.1 (184 Ratings)??64 Grabs Today. 34077 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ????1?? ???????Kiss Me One Last Time? ????? ?? CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

fredag 2 juli 2010

Jag trivs som fisken i vattnet

Trodde aldrig att jag skulle kunna trivas så bra här uppe. Direkt när vi landade med grejerna, så kände jag mig HEMMA. Det känns kanon allting, det är så här jag vill ha det. Visst finns det nackdelar, men säg något som BARA är positivt...
Det som hänger som ett grått moln över allting är väl bristen på inkomst just nu... Det känns inte kul att behöva leva på Tage, och det är MÅNGA utgifter. Men samtidigt så är jag glad så länge jag slipper söka jobb, jag är livrädd för att tvingas börja inom äldrevården... Drömmer fan mardrömmar om det, huvva ligen. Men vi får hoppas att det löser sig på ngt annat sätt.
Runt den 20:e så åker vi och hämtar Siri. Jisses va hon e efterlängtad. :-P Väntar spänt på besked om vilken av valparna det blir. Vid titten på plats så föll jag handlöst för en av brudarna... Men jag ser hellre att uppfödaren väljer RÄTT valp åt mig, än att jag väljer efter utseende.
Jag får helt enkelt vänta och se. Och hoppas.
Vi ska även hämta en bagge när vi ändå åker ner å hämtar valpen. Förmodligen så blir det en i Eskilstund, som heter Karl-Alfred =) Så till våren blir det lamm. :)
Vi gör ett stopp hos Sanna med familj i Bålsta också, å hämtar kaniner. :-P
Lika bra att slå många flugor i en smäll.

Annars blir det väl inte så mkt i sommar. En hel del jobb... Mitt stall ska byggas klart, tvivlar iofs på att det någonsin blir klart, det får nog anses som ett evighetsprojekt. Fårhuset ska rivas och byggas upp igen. Hönshus- och gård ska färdigställas. Och så har vi ju höbärgningen... Vi kör inte med ensilage, utan den gamla modellen med slåtteräng, självlastarvagn, hökanon och skulltork. En hel del jobb mao ;) Men fint hö blir det.
Ja... Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer. Jag får helt enkelt återkomma. :)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Det var längesedan...och vad läser jag?! Du har flyttat OCH väntar på en valp;). Trodde det var en Saluki du ville ha...men som du bor nu så passar det med en border c. Kul att det känns rätt för dig. Hör av dig om du åker till Stockholm framöver. Stor Kram

    SvaraRadera